måndag 23 augusti 2010

Ja, men då så...

På väg hem från jobbet. Genar genom Vanadislunden. Lägger märke till en valaffisch. Jaha, de har kommit upp nu. Det är visst Moderaternas, ty den är fjåsigt ljusblå. Men... vad står det på den...? "Vi älskar Vasastan". Bara så.

Är tanken att jag som förbipasserande ska bli intresserad av Moderaterna för att de säger sig älska Vasastan? Varför inte "Vi gillar glass"? Eller "Godis är gott"? Jag gillar både glass och godis. Faktiskt mest godis. Nästan mer än Vasastan.

5 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

KD:s är också bra - på nationell nivå. Jag menar, vem vill ha ett "Omänskligare Sverige"? :-)

du missade en kul helg, men det vet du väl redan?

http://lakonism.blogspot.com/2010/08/frihetsfrontens-sommarseminarium-2010.html

Hans Li Engnell sa...

Ja, jag hade i stället en mycket o-kul helg på jobbet... Är det månne möjligt att du kan skriva ihop något till tidningen om sommarseminariet i år precis som förra året? Det blev en bra sammanfattning då.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Ge mig bara en deadline och en fet check, så ska jag se vad jag kan fixa fram. :-)

Hans Li Engnell sa...

Taget! :-) Återkommer.

Kantarellkungen sa...

Jag har aldrig gillat Vasastan, trist att Moderaterna kommer i samma dager. Jag hade hellre sett att Vasastan blev mer som de gamla moderaterna.